PENGARUH MARKETING MIX TERHADAP MINAT MENGGUNAKAN E-BANKING PADA NASABAH PT BNI CABANG BIREUEN

Hamdani Hamdani

Sari


Abstract: The porpose of this study is to find the influence of marketing mix consisting of (product,price,place and promotion) that affect the interests of customers using internet banking at PT. Bank Negara Indonesia Branch Bireuen, and see variable which most dominant of that affect the interests of customers using internet banking. Discussion of result of research using multiple regression analysis, the data were processed using SPSS statistical calculation 20. Data collection techniques included interviews and questionnaires. Samples used as many as 100 regular customers BNI Branch Bireuen encountered when conducting a transaction. Analysis tools used are validity and reability test, regression analysis, and classical assumption. The result showed that varibles Product (X1), Price (X2), Place (X3), and Promotion (X4) simultaneously have a significant effect on the interests of customers using internet banking (Y) with sig F smaller than α (0,05). The result also showed that the product variable (X1) is the most dominant variable that influence the interests of customers using internet banking(Y) which is indicated by highest beta coefficient is 0.577 and the value of the greatest Thitung is 5.535.

 

Keywords: Product, Price, Place, Promotion, The Interests of Customers


Teks Lengkap:

PDF

Referensi


Philip Kotler dan Kevin Lane Keller, Manajemen Pemasaran Edisi 13 Jilid 1, (Erlangga: Jakarta, 2009).

Yumanita. 2005. Bank Syariah. Edisi II. Jakarta: Pusat Pendidikan dan Kebanksentralan.

Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 7 Tahun 1992 tentang Perbankan.

Kasmir. 2002. Dasar – dasar Perbankan. Jakarta: PT Raja Gragfindo Persada.

,2004. Pemasaran Bank, Jakarta : Kencana Prenada Media.

Maryanto Supriyono. Buku Pintar Perbankan, CV Andi, Yogyakarta, 2010.

Budi Agus Riswandi, Aspek Hukum Internet Banking (Jakarta: PT Raja Grafindo Persada, 2005)

Lupiyoadi. 2001. Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi kedua. Jakarta: Salemba Empat.

Kotler dan Amstrong, 2001. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Swastha, ddk. 2002. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty Offset.

Alma. 2004. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta, IKAPI

Fandy Tjiptono, 2004, Strategi Pemasaran Crow and Crow. (1973). An Outline of Psicology (Terjemahan Z.Kazijan). Surabaya : PT Bina Ilmu.

Dewa Ketut Sukardi. (1987) pemasaran, edisi kedua, Andi,. Yogyakarta.

Maya Angela. 2014. Faktor – Factor Mempengaruhi Minat Nasabah Menggunakan Internet Banking Pada Pt Bank Rakyat Indonesia (PERSERO) Tbk, Cabang Ahmad Yani Makassar. Skripsi Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Hasanuddin Makassar.

Sugiyono. 2009. Metode Penelitian Bisnis. Cetakan kedelapan. Bandung: Penerbit CV. Alfabeta.

Santoso. 2000. Buku latihan SPSS statistic Parametik. PT Elex Komputindo . Jakarta.

Ghozali. 2006. Aplikasi analisis multivariate dengan program SPSS 18. Edisi VI. Semarang: Penerbit Universitas Diponegoro.

Bhuono Agung, Nugroho. 2005. Strategi Jitu Memilih Metode Statistic Penelitian Dengan SPSS. Yogyakarta.

Dergibson. 202. Metode Statistika untuk Bisnis dan Ekonomi. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama. IKAPI

Oesman. 2010. Sukses Mengelola Marketing Mix CRM Customer Value dan Customer Dependency (Kasus Pada Pemasaran Shopping Center). Bandung: Alfabeda, IKAPI.




DOI: http://dx.doi.org/10.30811/ekonis.v19i1.583

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.